Handelsbetingelser

Denne nettsiden (www.gomaye.no) er eid og drevet av Godske Group A / S (VAT no. 13 23 80 06).

Adresse: Navervej 4-8, 7451 Sunds, Denmark

Kontakt: Telefonnummer. +45 88 53 34 77

E-post: contact@gomaye.com

 

Om du opplever problemer med din bestilling hos www.gomaye.no, eller når du bruker nettsiden, kontakt vårt kundeservice på telefonnummeret og e-postadressen over. Våre telefon åpningstider er mandag-fredag 9-12.

 

Om det er deler av vilkårene du ikke forstår, anbefaler vi at du kontakter kundeservice før du begynner å handle på nettsiden.

 

VIKTIG MELDING:

VENNLIGST LES VÅRE VILKÅR OG BETINGELSER NØYE FØR DU BESTILLER VARER FRA www.gomaye.no.

Vilkår og bestingelser gjelder når du bestiller eller kjøper varer på nettsiden. Vilkårene for handel kan oppdateres til forskjellige tider (for eksempel for å reflektere endringer i teknologi, forettningsmodell, vår system kapasitet eller innen relevante lover og forskrifter), og derfor ber vi deg om å akseptere vilkår og betingelser hver gang du handler med oss. Enhver referanse til “vi”, “oss” eller “vår” betyr www.gomaye.no. 

Om du ikke aksepterer Vilkårene, kan du ikke bestille eller kjøpe varer på Nettsiden.

Du har rett til å trekke deg fra denne avtalen uten begrunnelse innen 14 dager etter dagen du eller en tredjepart spesifisert av deg, men ikke transportøren, mottar varene i fysisk besittelse. Les mer under “Angrerett”.

Kjøpslovens mangelregler gjelder for kjøpet ditt, noe som betyr at du har visse lovpålagte garantier for produktets kontraktmessighet. Les mer under "Skadede varer og feil varer".

 

Betaling:

Nettbutikken er åpen 24 timer om dagen, men kan bli lukket på grunn av vedlikehold. Vi prøver så godt vi kan å gjennomføre slikt vedlikehold i nattetimene.

En bestilling laget på en helligdag vil bli behandlet påfølgende ukedag.

Du må være fylt 18 år for å bestille varer på nettsiden, i tillegg til å ha et gyldig kredittkort akseptert av oss. Om du er under 18 år må du ha ett rettslig grunnlag for å inngå en avtale med oss.

Vi kan kun utføre din bestilling om leveringsadressen er en privat adresse eller frimaadresse i et av landene vi sender til i Danmark.

Vi tilbyr ikke frakt til postkasser.

Vi forebeholder oss retten til å kansellere kjøpsavtaler i noen av de følgende situasjonene, uten å være ansvarlig for erstattning eller andre kostnader:

Din betalingsinformasjon er feil eller kan ikke verifiseres

Din bestilling har blitt lagt inn med formålet å begå svindel, osv. eller begått i forbindelse med svindel eller annen ulovlig aktivitet

Det oppstår en utilsiktet feil på nettsiden, feks. feil ved betaling osv.

Vi har grunn til å tro at du er under 18 år gammel

Avtaler / kjøp kan kun inngås via nettsiden. Vi behandler ikke bestillinger per telefon eller i e-post, brev eller faks.

På hvilket tidspunkt I bestillingsprosessen er du bundet av bestillingen din?

Før du fullfører kjøpet, har du mulighet til å forandre informasjonen du har fylt inn, inkludert frakt- og fakturainformasjon eller betalingsinformasjon. Du har også alternativet til å endre varer eller fjerne varer fra handlekurven.

Når du klikker “Betal” vil du motta en kvittering på skjermen og / eller e-post. Fra dette tidspunktet et du bundet av kjøpsavtalen. Les mer under "Angrerett".

Ta kontakt med vårt Kundeservice om du har gjort en feil når du har plassert bestillingen din – de er klare for å hjelpe deg.

Du vil motta en ordrebekreftelse i en e-post.

Etter avtaleinngåelse gjelder reglene om angreretten, se nedenfor.


Tilgang til avtalen

Du vil motta via e-post en bekreftelse på innholdet i avtalen i tillegg til en kopi av disse Vilkårene. Vi holder inngåtte avtaler, inkludert ordrebekreftelse, for en viss periode, og vi anbefaler at du også lagrer disse dokumentene, ettersom de ikke nødvendigvis kommer til å være tilgjengelig på nettsiden etterpå. Vennligst les mer under “Følg din bestilling og se historikk”.

 

Tiltak mot svindel

For å bestykke deg og våre andre kunder mot svindel og vedlikeholde et høyt nivå av sikkerhet for kjøp på nett, kan vi utføre verifikasjonskontroller. Verifikasjonskontroll kan inkludere data som du sender når du bestiller på nettsiden, inkludert adresse og betalingsinformasjon.

 

Betalingsmetoder:

Vi aksepterer følgende betalingsmetoder

  •     Dankort
  •     MasterCard
  •     Visa
  •     MobilePay

Kontrollsifre (kredittkortbekreftelsesnummer (CVV)).

Om du betaler med kredittkort, vil vi be deg om å fylle inn kontrollsifrene på kortet. Du finner de tre kontrollsifrene på baksiden av kredittkortet ditt, vanligvis på høyre side på baksiden av kredittkortet. Kontrollsifrene er nødvendig for at kjøp kan gjennomføres og for å opprettholde et høyt nivå av sikkerhet. Det kan også forekomme andre lignende sikkerhetstiltak.

 

Betalingsprosedyre

Når din vare forlater vårt varehus for å bli levert, blir betalingen trukket fra den valgte betalingsmetoden. 

 

Priser og levering

Alle priser som er oppgitt for varer, fraktkostnader og andre kostnader er inklusive skatter, meirverdiavgift, og forpliktelser.


Kostnader knyttet til levering, frakt eller porto kan variere og legges til for hver bestilling.

Standard levering pris: 69.95 NOK

Gratis levering.

Valuta

Prisene på nettsiden vises i den valutaen som gjelder for ditt land.

Du kan betale i en av følgende valutaer: Norwegian Kroner (NOK)


Levering:

Vi sender til land (kun) i Europa, vennligst se tilgjengelige land i handlekurven din.  

 

Leveringsvilkår:

Varer leveres til leveringsadressen du oppgir når du bestiller.

Gomaye leverer vanligvis innen 3-5 virkedager. Det tas forebehold om utsolgte varer og forsinket leveringstid hos Gomaye.

Din vare leveres på ukedagene mandag til fredag. Tidspunktet for levering kommer an på hvilken leveringsmetode som er benyttet.

I tilfelle transportøren ber om kvittering for varene ved mottak, trenger det ikke nødvendigvis være du som mottar kvitteringen.

Personer på leveringsadressen (f.eks. familiemedlemmer, en venn, resepsjonist, osv.) kan dermed kvittere for mottatt bestilling bundet til deg. 

Om du ikke er hjemme ved leveringsforsøk, vil transportføren etterlate en kvittering til deg med detaljer om neste leveringsforsøk eller selvhenting. Vær oppmerksom på at vår transportør også kan levere varer til naboen din om du har samtykket til det og om omstendighetene tillater det.

Vær oppmerksom på at du er ansvarlig for varen etter levering. Om pakkningen viser seg å være skadet, bør du nekte å motta den. Om du ønsker å klage på feil og mangler, må du informere oss om dette, les mer under "Skadede varer og feil varer".

 

Separate leveranser

Hvis bestillingen din består av flere varer, forebeholder vi oss retten til å foreta separate leveranser. Separate leveranser kan kreves dersom enkelte varer er forsinket eller ikke er på lager under bestillingstidspunktet. Om bestillingen din krever separate leveranser vil du bli informert om dette. Du vil ikke bli belastet ekstra leveringskostnader for separate leveranser.

 

Følg din bestilling og se historikk

Du kan kontakte kundeservice om du vil ha informasjon om statusen på bestillingen din. Du kan også spore bestillingen din via sporingslenken fra fraktselskapet.

 

Angrerett:

Du har rett til å kansellere kjøpet ditt uten grunn innen 14 dager.

Angrerettsperioden utgår 14 dager etter den dagen du eller en tredjepart spesifisert av deg, men ikke transportøren, mottar varene i fysisk besittelse. 

Ved forskjellige varer, som bestilles i én bestilling, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveranser), utløper angrefristen 14 dager etter den dagen du, eller en tredjepart spesifisert av deg, men ikke transportøren, mottar den siste gjenstanden i fysisk besittelse.

Ved varer som består av flere partier eller deler, utløper angrefristen 14 dager etter den dagen du, eller en tredjepart spesifisert av deg, men ikke transportøren, mottar det siste partiet, eller den siste delen, i fysisk besittelse.

Angrefristen er overholdt om du sender inn dine returnerte produkter til en distributør før angreperioden har utgått. Husk å få kvittering ved innlevering av pakken. 

 

Konsekvenser av angreretten

Hvis du benytter deg av angreretten i denne avtalen, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (men ikke tilleggskostnader på grunn av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr), uten unødvendig forsinkelse og i alle fall innen 14 dager fra datoen da vi ble varslet om din beslutning om å kansellere denne avtalen. 

Fristen er overholdt om du returnerer varene før de 14 dagene er utløpt.

Vi vil foreta en slik refusjon med samme betalingsmiddel som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet. Du vil uansett ikke bli belastet med gebyrer som følge av refusjonen. 

MERK: Ved delvis avbestilling (der angreretten kun benyttes for deler av samme bestilling) refunderes ikke leveringskostnader.

Vi kan holde tilbake refusjon inntil vi har mottatt de returnerte varene, eller du har fremlagt bevis på å ha returnert varene, avhengig av hva som inntreffer tidligere.

Vi anbefaler at du lagrer post-kvittering som bevis på at du har levert pakken til posten / transportøren.

Du er kun ansvarlig for eventuell forverring av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjoner. 

 

Retur av varer:

Ved alminnelig retur skal du returnere varen innen 30 dager etter at du mottok den. Du betaler kostnaden for å returnere en vare selv, med mindre det er feil i produkter eller lignende.

Ved alminnelig retur er Gomaye ikke pålagt å refundere eventuelle leveringskostnader.

Hvis du ønsker å returnere en vare, må du notere hvilke stiler du ønsker å returnere og returgrunn på returskjemaet og deretter legge returskjema, faktura og stilene du ønsker å returnere i fraktboksen.

Fra 1/11-22 har vi begynt å feste en forhåndsbetalt returetikett på alle forsendelser, så det er enkelt for deg å sende pakken tilbake med Bring. Du fester ganske enkelt etiketten på fraktesken (slik at den dekker den gamle etiketten) og leverer den inn i en valgfri Bring-pakkebutikk. 
MERK: Bruker du vedlagt returetikett belaster vi et returgebyr på 50 kr. som trekkes fra refusjonen.

Dersom du ikke ønsker at bruke den medfølgende etiketten, må pakken returneres til adressen nedenfor, og du er selv ansvarlig for alle kostnader:

Ina Cecilie Fjeldkårstad
Att. Gomaye B2C Return
Kalvatresjøen 3E
N-4250 Kopervik
+47 932 72 942

Husk å alltid få kvittering fra innleveringsstedet.   

Vær oppmerksom på at vi ikke mottar pakker sendt i postoppkrav. 

Ved reklamasjoner, send tilstrekkelig informasjon med beskrivelse av feilen med i pakken, for å fremskynde ekspedisjonen. Les mer om reklamasjon og mangelfulle varer i avsnittet under.

 

Skadede varer og feil varer:

Hvis varen din er skadet eller vi har levert feil vare, vennligst kontakt vår Kundeservice. Kan du allerede se skader, osv.? når bestillingen leveres på døren, bør du nekte å motta varen.

Ved skadet vare eller feil vare, kan du velge mellom de følgende alternativene:

  •     Returner varen og få kjøpet ditt og alle leveringskostnader refundert når vårt Kundesenter har behandlet den returnerte varen,
  •     Returner varen, få den reparert og sendt tilbake når vårt Kundeservice har behandlet den returnerte varen,
  •     Returner varen og få en lignende vare når vårt Kundeservice har behandlet den returnerte varen, forutsatt at vi kan levere en lignende vare, eller
  •     Behold varen og be om en forholdsmessig reduksjon i kjøpesummen.

For å ta nytte av alternativene nevnt over, må klagen selvsagt være begrunnet. Dette betyr at skadene ikke er resultat av vanlig bruk, og slitasje, eller feil bruk av varen.

Når du kontakter Kundeservice, må du gi oss ditt ordrenummer og eventuelle varenummer. For at vi kan behandle klagen din best mulig, vennligst send en e-post til vårt Kundeservice (contact@gomaye.com), der du beskriver hva som er galt med varen, osv. Vennligst send 2-5 bilder med forklaring, slik at skaden er klart synlig, og slik at bildet viser hele produktet. Deretter behandler vi klagen din så snart det er mulig.

Du er ikke er ansvarlig for kostnader som følge av retur av en skadet vare. Selvsagt vil vi refundere kjøpesummen og alle ordinære leveringskostnader når vi har mottatt de returnerte varene, med mindre du mottar en ny vare for å erstatte den ordinære varen.

_________________________________________

 

Andre forhold:

Oppdatering av nettsiden

Vi gjør vårt beste for å oppdatere nettsiden og sørge for at priser, tilbud, beskrivelser og annen informasjon om varene er korrekte. Stavefeil, feil i pris, tilbud, beskrivelser og annen informasjon om varene kan imidlertid forekomme, og noen ganger opplever vi at prisen på en vare er feil oppgitt. 


Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse av våre forpliktelser i henhold til vilkårene hvis forsinkelsen eller manglende oppfyllelse skyldes hendelser utenfor vår rimelige kontroll.


Avtalens fullstendighet

Disse vilkårene utgjør de fullstendige vilkårene i avtalen mellom oss.


 

Ugyldighet

Skulle en eller flere av bestemmelsene i vilkårene bli erklært fullstendig eller delvis ugyldige, vil de øvrige bestemmelsene fortsatt gjelde.

 

Overføring

Vi har rett til å overføre våre rettigheter og plikter i henhold til avtalen som er inngått med deg, til en tredjepart. Overføringen er selvsagt forutsatt at standarden på tjenesten du mottar ikke forringes. Vi vil varsle deg om enhver overføring. Ved samtykke til disse vilkårene godtar du en slik eventuell fremtidig overføring. Samtidig godtar du at fra tidspunktet vi har varslet deg om overføringen, kan dine rettigheter kun gjøres gjeldende overfor den aktuelle tredjeparten.

 

Personopplysninger

Vi behandler dine personopplysninger konfidensielt. Vennligst les vår Personopplysningspolicy, som forteller deg hvordan vi bruker personopplysninger du gir oss i sammenheng med bestillingsprosedyren og din egen bruk av nettsiden generelt. Finn vår Personopplysningspolicy her.

 

Klagerett

Du er selvsagt alltid velkommen til å kontakte vårt Kundeservice om du har klager om en vare du har kjøpt fra oss. Vår Kundeservice kan kontaktes på telefon eller på e-post. Du finner kontaktinformasjon til Kundeservice under 'Generell informasjon' ovenfor.

Du kan også sende en klage om en vare som du har kjøpt fra oss til Senteret for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan sende inn en klage til Senteret for Klageløsning via Klageportalen for Styrehuset.

Du kan også bruke EU-kommisjonens klageportal på nett, når du sender inn en klage. Dette er spesielt relevant hvis du er en forbruker som bor i et annet EU-land. Du kan sende inn klagen på følgende lenke: http://ec.europa.eu/odr.

Når du sender inn en klage, vennligst inkluder vår e-post adresse (contact@gomaye.com).

 

Valg av lov og verneting

Enhver avtale som inngår mellom oss ved bruk av disse vilkårene er underlagt dansk lov. Enhver konflikt som kan oppstå i forbindelse med vår avtale, inkludert eksistensen eller gyldigheten av avtalen, må bringes inn for en kompetent domstol i Danmark.

__

 

Siden ble sist oppdatert 1. januar 2022.

Bli med i Gomaye kundeklubb

Få siste nytt, tilbud og info om spesielle begivenheter.