Handelsbetingelser

Generell informasjon

Denne nettsiden (www.gomaye.no) er eid og drevet av Godske Group A / S (VAT no. 13 23 80 06).

 

Adresse:

Navervej 4-8

7451 Sunds, Denmark

Telefon: +45 88 53 34 77
E-post: contact@gomaye.com

  

Om det er deler av vilkårene du ikke forstår, anbefaler vi at du kontakter kundeservice før du begynner å handle på nettsiden.
Våre telefon åpningstider er mandag-fredag 9-10.

 

VIKTIG MELDING

VENNLIGST LES VÅRE VILKÅR OG BETINGELSER NØYE FØR DU BESTILLER VARER FRA www.gomaye.no.

Vilkår og bestingelser gjelder når du bestiller eller kjøper varer på nettsiden. Vilkårene for handel kan oppdateres til forskjellige tider (for eksempel for å reflektere endringer i teknologi, forettningsmodell, vår system kapasitet eller innen relevante lover og forskrifter), og derfor ber vi deg om å akseptere vilkår og betingelser hver gang du handler med oss. Enhver referanse til “vi”, “oss” eller “vår” betyr www.gomaye.no

Om du ikke aksepterer Vilkårene, kan du ikke bestille eller kjøpe varer på Nettsiden.
Du har rett til å trekke deg fra denne avtalen uten begrunnelse innen 14 dager etter dagen du eller en tredjepart spesifisert av deg, men ikke transportøren, mottar varene i fysisk besittelse. Les mer under “Angrerett”.
Kjøpslovens mangelregler gjelder for kjøpet ditt, noe som betyr at du har visse lovpålagte garantier for produktets kontraktmessighet. Les mer under "Skadede varer og feil varer".


1. Plassering av bestilling

Nettbutikken er åpen 24 timer i døgnet, men kan i noen få tilfeller være stengt som følge av vedlikehold. Vi prøver så langt det er mulig å gjennomføre slikt vedlikehold i nattetimene.

Du må være minst 18 år gammel for å legge inn en bestilling på www.gomaye.no og ha et gyldig kredittkort akseptert av oss (se mer under "Betaling"). Er du under 18 år må du ha et lovlig grunnlag for å inngå avtale med oss.

Å legge inn en bestilling via vår nettside er ikke en juridisk bindende avtale. Vi forbeholder oss derfor retten til å kansellere din bestilling som følge av trykkfeil, tekniske problemer, leveringssvikt og lignende situasjoner.

Bestillinger kan kun gjøres via vår nettside og ikke pr e-post eller telefon.
Når du har lagt inn en bestilling via vår nettside, vil vårt system automatisk sende deg en ordrebekreftelse pr e-post, hvor det fremgår hvilke varer du har bestilt.

2.
Betaling

Vi aksepterer følgende betalingsmidler: Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, MobilePay, ApplePay og bankoverføring. Du kan også betale via betalingsløsningene PayPal og Klarna, hvor du i disse tilfellene inngår en betalingsavtale direkte med PayPal og Klarna uten Gomaye.
Ved bestilling reserveres pengene på kontoen din når du har godkjent betalingen, men ingen penger trekkes fra kontoen din før du har mottatt bekreftelse på at bestillingen din er sendt.

2.1 Tiltak mot svindel

For å bestykke deg og våre andre kunder mot svindel og vedlikeholde et høyt nivå av sikkerhet for kjøp på nett, kan vi utføre verifikasjonskontroller. Verifikasjonskontroll kan inkludere data som du sender når du bestiller på nettsiden, inkludert adresse og betalingsinformasjon

3.
Priser

Alle oppgitte priser for varer, leveringskostnader og andre kostnader er inklusive skatter, merverdiavgift og avgifter.

www.gomaye.no kan du betale i følgende valuta:
Norske kroner (NOK)

4.
Levering

Forventet leveringstid er 2-3 virkedager fra den dagen du bestilte.
Hvis bestillingen din er lagt inn på en helg eller helligdag, vil bestillingen bli behandlet påfølgende virkedag.

Alle bestillinger til Norge leveres med DHL Express til din hjemmeadresse.
Vi tar kr 69,95 for frakt på alle bestillinger under kr 699,95. Alle bestillinger over 699,95 kr har fri frakt.

Vi leverer til følgende land:
Østerrike, Belgia, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Nederland, Italia, Latvia, Litauen, Luxembourg, Norge, Polen, Sveits, Spania, Sverige, Sveits og Østerrike.

Når bestillingen din er sendt, vil du motta en Track & Trace-lenke i e-posten din, hvor du kan følge pakkens reise.

4.1 Separate leveranser

Hvis bestillingen din består av flere varer, forbeholder vi oss retten til å foreta separate leveranser. Separate leveranser kan være nødvendig dersom enkelte varer er forsinket eller på grunn av en teknisk feil ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil bli informert om at bestillingen din er gjenstand for separate leveranser. Du vil ikke bli belastet ekstra leveringskostnader for separate leveranser.

5.
Angrerett

Du har rett til å kansellere kjøpet uten grunn innen 30 dager.
Angrefristen utløper 30 dager etter dagen:

  • Du eller en tredjepart spesifisert av deg, men ikke transportøren, mottar varen din
  • Bestillingen ble levert til en selvvalgt pakkebutikk på bestillingstidspunktet
  • Du eller en tredjepart spesifisert av deg, men ikke transportøren, får fysisk besittelse av den siste varen, i tilfelle av flere forskjellige varer bestilt i én bestilling, men levert individuelt (dvs. separate leveranser)
  • Den siste varen ble levert til en pakkebutikk etter eget valg på bestillingstidspunktet ved separate leveranser

Angrefristen er overholdt dersom du leverer returvaren din til en distributør før angrefristen er utløpt, d.v.s. senest 30 dager etter mottak. Husk å få kvittering ved innlevering av pakken.

5.1 Retur av varer

For retur, må du returnere en vare innen 30 dager etter at den var mottat.

I dette tilfellet, vennligst bruk vår online returportal her.

Når du har lagt inn nødvendig informasjon og vi har godkjent returen din, vil du motta en returlapp pr e-post, som skal skrives ut og limes på pakken. Husk alltid på a få kvittering som bevis på at du har returnert pakken.
Når vi har mottatt og behandlet din returpakke vil du motta en bekreftelse pr e-post om det.

MERK: Vi tar et returgebyr på 100 NOK som trekkes fra refusjonen.

5.2 Refusjon

Vi vil behandle returpakken din så raskt som mulig så snart den kommer til oss. Vær imidlertid oppmerksom på at det kan ta opptil 14 virkedager fra du returnerer pakken til pengene er tilbakeført til kontoen din.
Når vi har behandlet tilbakebetalingen, tar det vanligvis noen dager før pengene kan sees på kontoen din.
Tilbakebetalingen skjer alltid via samme betalingsmetode som du brukte da du la inn bestillingen.

 

6. Reklamasjon

Når du handler på www.gomaye.no har du 24 måneders reklamasjonsrett, dersom det er mangler ved produktet ditt. Dette betyr at du i utgangspunktet kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller redusert prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Det er et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av normal slitasje, feil bruk av produktet eller annen skadevoldende oppførsel.


6.1 Send inn en klage

Hvis du ønsker å klage på en vare, vennligst send en e-post til vår kundeservice, contact@gomaye.com, der du beskriver feilen og legger ved bilder av den.
Oppgi også ordrenummeret ditt i e-posten.

Du er ikke ansvarlig for kostnader forbundet med retur av en defekt vare eller en feil vare.

Andre forhold

7.1 Oppdatering av nettsiden

Vi gjør vårt beste for å oppdatere nettsiden og sørge for at priser, tilbud, beskrivelser og annen informasjon om varene er korrekte. Stavefeil, feil i pris, tilbud, beskrivelser og annen informasjon om varene kan imidlertid forekomme, og noen ganger opplever vi at prisen på en vare er feil oppgitt. 

7.2 Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse av våre forpliktelser i henhold til vilkårene hvis forsinkelsen eller manglende oppfyllelse skyldes hendelser utenfor vår rimelige kontroll.

7.3 Avtalens fullstendighet

Disse vilkårene utgjør de fullstendige vilkårene i avtalen mellom oss.

7.4 Ugyldighet

Skulle en eller flere av bestemmelsene i vilkårene bli erklært fullstendig eller delvis ugyldige, vil de øvrige bestemmelsene fortsatt gjelde.

7.5 Overføring

Vi har rett til å overføre våre rettigheter og plikter i henhold til avtalen som er inngått med deg, til en tredjepart. Overføringen er selvsagt forutsatt at standarden på tjenesten du mottar ikke forringes. Vi vil varsle deg om enhver overføring. Ved samtykke til disse vilkårene godtar du en slik eventuell fremtidig overføring. Samtidig godtar du at fra tidspunktet vi har varslet deg om overføringen, kan dine rettigheter kun gjøres gjeldende overfor den aktuelle tredjeparten.

7.6 Personopplysninger

Vi behandler dine personopplysninger konfidensielt. Vennligst les vår Personopplysningspolicy, som forteller deg hvordan vi bruker personopplysninger du gir oss i sammenheng med bestillingsprosedyren og din egen bruk av nettsiden generelt. Finn vår Personopplysningspolicy her.

 

7.7 Klagerett

Du er selvsagt alltid velkommen til å kontakte vårt Kundeservice om du har klager om en vare du har kjøpt fra oss. Vår Kundeservice kan kontaktes på telefon eller på e-post. Du finner kontaktinformasjon til Kundeservice under 'Generell informasjon' ovenfor.

Du kan også sende en klage om en vare som du har kjøpt fra oss til Senteret for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan sende inn en klage til Senteret for Klageløsning via Klageportalen for Styrehuset.

Du kan også bruke EU-kommisjonens klageportal på nett, når du sender inn en klage. Dette er spesielt relevant hvis du er en forbruker som bor i et annet EU-land. Du kan sende inn klagen på følgende lenke: http://ec.europa.eu/odr.

Når du sender inn en klage, vennligst inkluder vår e-post adresse (contact@gomaye.com).

7.8 Valg av lov og verneting

Enhver avtale som inngår mellom oss ved bruk av disse vilkårene er underlagt dansk lov. Enhver konflikt som kan oppstå i forbindelse med vår avtale, inkludert eksistensen eller gyldigheten av avtalen, må bringes inn for en kompetent domstol i Danmark.

Bli med i Gomaye kundeklubb

Få siste nytt, tilbud og info om spesielle begivenheter.